Saturday, May 31, 2008

apa saja yang terlintas sekarang

tengahari tadi aku menyaksikan lagi sekali adik aku menikah..pernikahan yang ketiga kali..dan dia akan memulakan kehidupan dengan lelaki yang ketiga..dengan tambahan 5 anak..

apakah aku kagum dengan keberanian adik aku.. atau aku cemburu dengannya.. aku pun tak tahu.

dia yang termuda bila memulakan gerbang perkahwinan sedang aku masih lagi terkial kial menjalani kehidupan sebagai seorang pekerja.. dan aku masih lagi solo ketika dia mahu memulakan perkahwinan yang kedua..

apakah nasibnya malang atau beruntung aku pun tak tahu..

dia selalu bernasib baik.. ada sahaja lelaki yang ingin mengambilnya menjadi isteri.. mungkin kerana wajahnya yang manis atau pun mulutnya yang manis

itu pun aku tak tahu..

yang aku tahu adik aku..pemecah tradisi keluarga aku.. bercerai berkahwin bercerai berkahwin bercerai dan berkahwin lagi.. umurnya baru menjangkau 40an..sudah tiga kali bertukar suami..

yang juga aku pasti..dia terlebih lebih pengalaman dari aku...

No comments: