Tuesday, November 6, 2012

letih

bila hati sudahpun beralah pada takdir maka hilang rasa nafsu pada ilmu pada kuasa menguasa apalagi pada cinta

putar belit

korang pernah tak terjadi pada diri kamu....kamu cakap lain dan maksudnya lain tapi ada kawan rapat kamu putar belitkan segala yang positif kepada yang negatif sehingga satu kampung berpandangan negatif terhadap kamu.... akak naif...tak sangat lah tapi bila kamu dengar apa yang Nurul Izzah cakap macam tu..kamu rasa dia maksudkan yang negatif ke ? akak percaya pada keluhuran...rasanya Nurul Izzah tak maksud begitu.. entahlah... akak bukan penyokong Nurul Izzah pun... Selain dari Mahathir..belum ada sorang pun yang berkenan dihati perasaan dan kalbu.. kalau betul lah Nurul Izzah maksudkan orang melayu boleh murtad..maknanyer orang melayu tak beragama islam..dari islam memeluk agama islam atau menolak agama islam..maka Islamkan melayu itu... sebenarnya ramai orang melayu dah malukan Islam..dan mengaku beragama Islam..lagi sedih kan.. sebabnya bukan 100 peratus arab quraisy zaman nabi tu Islam pun..pak sedara dia pun tidak.. jadi kalau kita bukak mata..kita boleh dapatkan orang yang benar benar ingin memeluk Islam..dan hormat nanti orang orang yang lain lain agama akan hormat pada orang cina atau india yang islam..contoh Uztaz Uztaz Cina dan India...terkenal lagi termahsyur..lagi didengar lagi diminta nasihat dari mereka..

Book 1...Key to Living the Law of Attraction

After a long time of not touching a book, i was given a book today... "you have been spending too much time on Youtube, stop that" Read this book " Key to Living the Law of Attraction" Jack Canfield and D D Watkins during the traffic jammed...i managed to reach page 10...and the summary is "love your work and you will be loved" "the aura of your positive energy changes your surroundings"... to be continued...
I adore her looks in the movie i mean...