Sunday, September 13, 2009

pulang lah ke pangkal jalan..

..kesian adik aku yang sorang ini...tiga kali kena terjahan terjahan dugaan..
dulu aku dengar dengar..aku tengok tengok dari jauh

..di pesan pesan arwah ibu..tengok adik mu..tengok adik mu..itu lah yang ku buat tengok tengok..lihat lihat..

..hari hari hujung arwah ayah juga berpesan..tengok adik mu..tengok adik mu..

..bila kaklong datang mengadu..

..adikmu..sekali lagi ..

..seakan ada sebuah batu di letakkan di dalam jantungku..berat..berat sekali..

..hari ini di atur Allah untuk aku bertemu..

..di beri ruang pula untuk bersendirian dengannya..

..pulang dik..pulang..jangan menolak realiti..hadapinya..dan faham akan tujuan dugaan yang menimpa jemala diri mu..

..dulu memang akak lepaskan kau bersendirian untuk buat terhabis baik..namun amanah ayah dan ibu tak dapat ku biarkan kau bersorangan kali ini untuk membuat keputusan..

..janji kepada ku..pulang..

..dugaan itu mengikat kita..aku tak dapat lari dari menyampaikan amanah amanah mulia dari kedua ibu bapa ...amanah..ini sekarang aku serahkan..aku fahamkan kau..

..jangan lari lagi dari menerima amanah yang tertulis ini..

..hadapinya..

..biar semalam jadi sejarah..di kenang jangan di ulang..pantang..

..hari ini realiti..hadapi..kuasai..fahami..

..esok yang mendatang akan jadi lebih tenang sebab kau sudah faham..

..sekarang..aku dah buka hijab janji..

..kau akan nampak sendiri..
..lusa kau kan aku asuh..dan hak yang aku simpan ini..pulang ke gagang..

..alhamdulillah..

..keris masuk ke sarung..
..sirih bertemu kapur
..bagai pinang di belah dua
..sama cantik sama padan..


..biarkan kakak tidur sekarang..

No comments: