Friday, September 18, 2009

Lusa kita Raya

tak perlu lah aku gunakan berbagai nama untuk hari raya...makin aku serabut..biarlah aku ikutkan kata yang orang ramai mudah..hari raya..nan tambahkan lagi..aidil fitri..ada juga aku dengar hari lebaran..minal hi walfa izin..ada dah tambah lagi dengan taqabal mina wan minkum..ada tambah tambah lagi..makin maju makin panjang melela..

tak pa lah dengan aku..Selamat Hari Raya faham dah aku..

kenapa pulak yang ini kau tak sibuk pasal bahasa tanya rakan ku..

aku kata di sebabkan terlalu banyak tatabahasanya..makin tak indah raya aku..so

aku balik ke asal..zaman R Azmi.. Selamat Hari Raya Aidil Fitri..


aku makin sayu pulak tahun ini..lebih sayu lagi..aku terbaca pagi tadi di suratkhabar..

mati lagi..sedih kan..mati sebab kemalangan...ajal dah..tapi


malas lah pulak aku nak masuk bab qadha dan qadhar..

tapi

kan boleh di ubah dengan doa..



Tapi cuba tengok yang banyak yang mati kemalangan..adakah di sebabkan di pandu dengan cermat atau cuba jadi keluang man kat jalan..

boleh jelaskan ?

No comments: