Thursday, September 10, 2009

maruah

hari sedih aku, aku tidak memulakan hari ini untuk sedih atau di tempeleng..

tak sangka begitu sekali rendahnya mertabat seorang pekerja yang telah bertungkus lumus untuk membuat terhabis baik untuk majikan

namun bila di beritahu..siapa pun di sini tiada maknanya jika mereka tidak memberikan pulangan revenue..

apa maksudnya begitu kalau aku bekerja di bahagian pentadbiran dan memang tidak membawa pulangan revenue

mengapa pagi pagi mengeruhkan perasaan seorang pekerja yang belum pukul 8.00 menjejak kaki supaya dapat memenuhkan jam bekerja 8.00 jam sehari...sedangkan..ramai yang lain..angkat kaki dan tidak mempedulikan sudah cukup 8.00 jam untuk hari itu..

apa ke jadahnya menjentik aku yang datang awal selalu..jatuh sakit tiga tahun sekali pun payah..

entah lah..hari ini maruah aku di enjak enjak..

No comments: