Friday, September 12, 2008

Hari ini

pagi pagi lagi Pang5 hantar aku ke LRT station, aku pun sampai Library Negara baru buka, bulan ramadhan ni di bukanya awal sedikit. 9.00 am - 4.30 pm.

cukup ke masa aku nak menelaah, punya berat lah beg aku sampai 5 buah buku aku usung dari rumah, cukup ke masa nak abih ni...makin gelabah dah aku ni..padan ke muka aku..bersenang senang dulu..berpayah payahlah sekarang...macam burung ayam ayam..laju kesana sini mencarik makan..

kosong..Library Negara..macam tak ada orang..biasalah tingkat 3 tengah tempat favourite aku..dan meja tu pun meja favourite aku..rasanya baru sekali aku datang orang dah chop tempat tu..hanya tuhan jer tahu aku punya kecewa..

aku mula membaca Titas dulu..sebab pagi pagi ni kena baca benda yang mudah nak masuk sikit..inshallah no problem banyak gak yang aku faham..

Library negara ni dah ada wireless..pukul 10.00 baru ada...aku tengok ha..ym aku onkan..ada beberapa kawan sekuliah dah online...

ada lah teman aku..walaupun tak bercakap..tapi dapat orang teman pun dah cukup bagus..

masa aku dah nak jatuh terlelap..cepat cepat aku ke bilik air..cuci muka..kemudian pulang semula ketempat duduk..almaklumlah dah lah puasa..nak cuci dengan kopi mana lah boleh..duduk lah pulun baca..dan cuba perati perati soklan soklan tahun tahun lepas..

pukul 12.00 aku berhenti sekejap..tak elok menenung sampai berdengung otak aku..

pukul 12.30 aku mula balik dengan pr..WAH..berdegungnya...aku terpaksa tukar strategi..aku buka soklan soklan tahun tahun lepas pr..kemudian aku tengok slide lecturer, baca nota nota dia..lepas tu pegang buku pr lagi..berdengung gak..aku terpaksa cari jalan supaya boleh masuk ke dalam otak..aku cari topik topik yang boleh di google aku google lah apa dia pr roles..skill for pr cari cerita pasal bernay dan ivy lee..lepas tu pegang buku balik..boleh..aku terus baca sehingga kepala aku semakin sakit..mula mula sikit..kemudian tambah lagi..kemudian sah ..aku dah dapat migrain...berapa kali aku lap cermin mata..kabur gak..apa lagi..aku bangun sekali lagi..pergi ke bilik air..cuci muka lagi..

duduk balik..pegang buku balik..dak pukul 4.00..terus aku shutdown komputer...kemudian..aku simpan semua buku aku dalam beg..aku gi belek buku buku kat rak rak..yang langsung tak ada kena mengena dengan subjek aku...ada buku baru..buku pasal tasauf..dan kemudian tengok pulak pasal child psychology..tak boleh dah...dah sakit sangat migrain..dah kul 4.20..aku call suami aku..rupanya dah sampai pun dia kat library..dia pergi solah dulu kata dia..

aku pun turun..tunggu Pang5..wah ada orang jual baju dan jubah kat depan cafetaria...tapi tu lah..aku dah pun sediakan baju sedondon sekeluarga..dah siap pun..belek belek jap..suami pun dah siap solat..balik lah..

punya lah panas hari ini..12 Ramadhan 1429..terbakar belakang aku dengan matahari..aku pulak pantang dengan matahari..mau terlelap je..suami aku di gegarnya motor supaya aku terjaga...
lah...baru nak terlayang kata aku..he he he..mau jatoh kut..aku..

sesampai jer rumah..terus aku tangkap baring dulu...pukul 6.00 pm suami ajak pulak pergi ke pasar ramadhan...

tu lah lebih kurang..apa yang terjadi pada aku hari ini...

No comments: