Sunday, February 1, 2009

..Lagi lagi macam ni lah keadaannya..

..melayu..dan sudah semestinya tapi tak sewajibnya adalah orang islam di malaysia ini..

..dan sudah semestinya tapi tak semua..suka berdengki dan tamak dan ego dan degil..

...senang jer aku cakap..kalau dah sumber rezekinya dari xxxxxx.......kesudahannya..tak payah lah aku panjang kan lagi..

..nak kata aku bagus sangat.sudah tentu tidak..bergantang aku buat dosa setiap hari...tapi..mungkin aku sebangang ini tak mudah terjebak..

..selalu aku kata kat mereka...kalau dah tak reti berenang..jangan lah berdiri di tepi kolam yang dalam dan licin..

..berbakul aje kawan aku kena makan angin kus kus aku..sebab dah nak sangat tahu pendirian aku tentang perlantikan baru surau aku yang nak roboh ni...

...biarlah..kata aku..kalau nak sangat membuat pembaharuan hendaklah mengundi dengan jujur..

..jika tiada kejujuran di sana...kita berdoalah ....sebab itu sahaja layak kita dapat perbuat memandangkan...kroni mereka 80 kali ganda dari kita...

...dan aku sudah malas untuk memanjangkan marah kearah..yang tidak memajukan diri aku..secara batiniah..

..pesan aku sebelum aku berangkat balik...kalau aku dah jauh besok..dan kalian tinggal ...peganglah..perbuat lah dengan ikhlas kerana allah semata mata...

..jangan marah jika kita perbuat untuk allah..kerana allah..demi allah...KERANA YANG MEMANDANG DAN MEMBALAS..ALLAH LAH JUA...

SEKIAN..

WASSALLAM

No comments: