Thursday, June 12, 2008

kecewa & gagal

apa yang patut aku buat bila kali ini aku gagal...dan bukan aku juga penyebabnya..
sahabat yang patut sama sama menyokong..garu menggaru kata mereka...aku menggaru dan dia juga menggaru .."you scratch my back I scratch yours'..mana kan tahu 5 tahun dari hari itu..

aku pun tak sangka macam mana aku boleh menjadi sahabat dia..dan dia juga sendiri tak faham..almaklumlah ..lain perwatakan...

aku..bertudung dan ortodoks baik dalam pemakaian dan perwatakan

dia

setiausaha terpaling vogue...kata kata orang lah..makeup..pakaian..keretanya..rasa rasanya tak kan aku boleh jadi sahabat dia..nak duduk satu lif pun kalau boleh jauhkan..

satu hari..

entah apa asalnya..bertegang urat dalam lif..rupa rupanya kami berdua ada perwatakan yang sama

sama degil
sama pantas lidah (laser)
sama garang

itu lah asalnya..

akhirnya kami jadi kawan...

dan ketika dia perlu penjamin..dan aku rela menjadi menjamin..dan satu hari dia juga rela menjadi penjamin aku..

tak sangka..dia jatuh sakit..dan terpaksa berhenti kerja...

pinjamannya tak berbayar..dan aku juga terima surat dari peguam..
aku diamkan dulu..tetapi selang sehari dia membuat panggilan kepada ku..dia menceritakan segala kepayahannya kepadaku..kesian aku..

dan dia berjanji untuk menyelesaikan segala bayaran tertunggak..akhirnya dia berjaya

tetapi di sebabkan sejarah itu..nampaknya nama aku pun telah terjejas..

lantak lah..

mungkin ada hikmah pinjaman aku tidak di luluskan...

kecewa...sudah semestinya..

namun mesti ada hikmah hikmah lebih besar yang menanti buat diri ku..


Kak Seri..

No comments: