Sunday, June 15, 2008

Aku

Berbelas tahun aku sudah hidup bekeluarga, tanpa rasa resah, tanpa rasa rugi, tanpa ada rasa peduli.

Mengapa tiba tiba aku mahukan perubahan, dalam keinginan aku mendekatkan diri kepada Khaliq, menambah ilmu, menjangkau dunia hijab, menembusi alam sebelah sana.

Mengapa?

Tanpa di suruh arah, jiwa memberontak, membuak buak ingin kan perubahan, tasik yang dulu tenang tiba tiba berombak, apakah sudah berpuaka tasik ini ?

Aku yang juga ibu, yang juga sahabat, yang juga isteri sanggup meninggalkan hidup tenang dan aman, melanggar tata susila aku yang aku bina sendiri, yang aku percaya sendiri dengan prinsip yang aku pegang kukuh.

Aku menujah alam yang serba asing dengan desakan yang menggoncangkan tasik tenang ini. Setelah tiga tahun aku di dalamnya..maka pun makin pasti.

Bukan kehendak aku.

Seri

No comments: