Sunday, October 24, 2010

handphone

ha ah tu lah gambar yang menunjukkan handphone anak aku yang bongsu yang tak mukalaff lagik (erti mukalaff ialah sempurna akal bagi mereka yang tidak tahu lah), kalau orang melayu cakap selemban, doktor kata retard, tapi aku kata dia lambat sedikit, orang yang ada anak anak istimewa ini akan faham apa yang aku rasakan, anak aku ini bagi aku memang istimewa kerana mereka ada satu sifat yang payah nak cari di dunia ini..."jujur dan ikhlas", kalau mereka memuji, pujian itu ikhlas, kalau mereka kata benda tu salah, jujur juga kritikan mereka, mereka tak pandai membodek atau pun berbohong, tiada sifat sifat sebegitu dari diri mereka, malahan mereka tak faham juga sifat sifat begitu, tapi mereka mudah perasa, jika di marah, mereka faham kena marah tap tak faham kenapa kena marah....

panjang lebar pulak penerangan aku...

handphone tu dari kepunyaan kakaknya yang aku beli masa umurnya 16 tahun, kemudian aku beri pula pada abangnya...

anak aku ini sering bertanya bila dia akan dapat handphone macam adik beradik yang lain...akhirnya

suami aku beli handphone baru dan abang dapat guna handphone ayah ...dan dia pun akhirnya dapat handphone abangnya...

suami aku pun beli pulak pelan 5 dalam satu, senang nak call anak beranak katanya...percuma kalau cakap berapa lama pun...nak guna 3 g pun percuma..senang sikit...dan lebih murah kata ayahnya tanpa sedikit pun terlintas di hati yang anak bongsunya itu akan menggunakan handphone hingga memeningkannya...

di dalam handphone tu pulak ada nombor kami anak beranak dan nama kawan kawan aku...

oleh kerana kawan kawan aida yang berumur tak sampai 5 tahun memang tak ada handphone...anak aku yang tidak tahu apa dia "bill"...telah membenarkan kawannya bercakap dengan kawan kawan aku sorang demi sorang...sebab sifat muliannya yang suka berkongsi walaupun kawan aku pun hairan..mana anak aku dapat kredit yang banyak nak berborak dengan mereka

tak cukup dengan itu..aku pun di call nye tak kira waktu...

dan ...bill alahai...kesian suami aku....dan berderet deret nombor nombor kawan aku tertera d bill itu...nak marah pun tak boleh..mau tak mau kena settle kan juga

dan...terpaksalah aku delete..nombor nombor kawan kawan aku yang ada di dalam handphone tu...takut di ganggunya kawan kawan aku...

alahai anak aku...dan handphone..dan aku..terpaksa lah menerangkan kepadanya..kenapa tak boleh bercakap dengan kawan kawan aku lagi...?

alahai...alahai...alahai...anak ku...

No comments: