Monday, October 11, 2010

cakap lah kalau mabuk baik lah diam..tapi orang mabuk...


akak seri dah tua baru belajar...hurmmm

nak buat macam mana datang seru nya sekarang

nasib baik kak seri tak tua sangat ye ...sambung belajar tak sibuk ke

eh..belajar ni ikut umur ke

eh bukan maksud saya begitu..ye lah ..dah tua tua..tanggungjawab yang lain banyak..bila belajar nanti macam sia sia je kan..

eh sia sia ke belajar

...sengih jer...dan aku bun angkat kaki...

aku memang tak tunggu lama bila orang buka topik aku belajar masa dah tua tua ni..dalam kelompok masyarakat melayu aku yang begini..nampak lah sebahagian pemikiran yang senteng ...nak buat macam mana..keluarga mereka tidak mengambil kira kira..kata kata hikmat orang melayu yang lebih bijak pandai yakni...belajar lah sampai ke liang lahad...

entah lah..mungkin dia dah nampak .aku dah dekat dekat nak sampai ke liang lahad...

2 comments:

umi ameer said...

mmg ramai org melayu yg rasa begitu kak.. biarkan deme ngan pemikiran cetek mereka..

Seri-Serodja said...

memang di biarkan sahaja di sebabkan ikut tak untung tinggal pun tak rugi