Friday, October 8, 2010

Aku buat ini bila aku di dalam tekanan


hari ini adalah salah satu hari yang paling aku rasa tertekan, biasalah bagi pelajar jarak jauh akan ada ketika dan saat mengalami tekanan yang seperti ini , yang sedang aku harungi sekarang ini....dan ada yang ku dengarkan patah semangat dan berhajat untuk menggugurkan semester...dan ia pasti berlaku kepada sesiapa sahaja yang tak mampu meredah lautan bergelora tanpa kelengkapan..

kerja kerja projek masih berlambak lambak lagi, dan aku ada kurang 48 jam hendak menyiapkan kerja kerja itu semua...

dah ketika ini hati aku masih sangat sangat tertekan untuk membelek kerja apa lagi untuk aku keluarkan segala mala yang unik dan kritis dan berpandangan jauh juga untuk menyetarafkan aku bagi menjelmakan kerja kerja seorang mahasiswa...

dan aku buat ini..

aku luahkan perasaan kepada seseorang yang aku sayang..

aku telefon guru agama ku yang boleh ku panggil ibu...maka setelah 15 minit..hilang lah keresahan yang melanda hati aku..

dan aku sudah dapat menyiapkan kerja yang berbelas muka untuk di semak..

alhamdulillah...rupanya bercakap dengan seorang senior dapat juga hilangkan rindu pekat kepada seorang ibu...malah mengembangkan hati untuk terus menongkah gelombang yang besar

apa lagi kalau kita pasrahkan diri kepada tuhan

No comments: