Sunday, October 24, 2010

gembira .....cheh

kalau kita ada 300 juta dalam bank dan ada kawan ada 30 ringgit sahaja dalam bank agaknya gembira tu boleh berbeza

bila di tujah pertanyaan...agaknya di kawin sebab harta untuk cari kebahagian

aku gelak sahaja

sebab aku tahu...aku jarang ada duit berlebih setiap bulan apa lagi 30 juta dalam bank

tapi aku rasa tahap gembira aku...kadang kadang melampaui batas...

bukan aku kata...bukan duit

hati

hati kita memilih kebahagian dengan bersederhana

atau hati kita pilih kebahagian dengan material


kalau kita faham...sangat faham..yang harta kita...kaya kita..suami berpangkat kita..kereta kita..rumah kita..mudah sangat jadi fitnah...

lebih baik tiada dari ada

kita hidup tak lama...

aku jangka hidup aku pun mungkin paling lama kut 15 tahun lagi...seram ...memikirkan

jangka hayat abadi kita di sana...dan untuk kesana...kita kena berhati hati meniti batas kehidupan

yang tersorok di hati kita...yang terpalit dalam dairi hidup kita...mohon lah kita taubat sentiasa...

takut..gembira dunia 1 sen pun tak berguna di sana...

No comments: