Wednesday, July 28, 2010

kejam untuk kebaikan

bukan mudah nak menegur sahabat...

kasar bunyi nya

kak mari kita ke surau untuk berdoa..

tak mahu

terbeliak matanya

aku kaki surau tapi ada malam nifsu syaaban aku tak mahu

apa merasuk aku..tidak dia berkata terus tapi cara ia berkata..menggugah hati aku


bila kita berhenti berdoa

bila kita ada hari sangat istimewa untuk berdoa kecuali ramadhan kata aku


dia pun faham maksud aku
jangan taksub
doa itu wajib kata aku

kalau kita tidak berdoa tanda apa aku baling kan soalan itu kepada beliau

tanda sombong..jawabnya

pandai kata aku

kita apa

kita hamba

kita hamba jangan lupa budi...

orang berbudi sentiasa bersyukur apa lagi berdoa untuk memohon maaf setiap detik setiap hari..


pandai kata aku..eh bijak...

akak mohon maaf akak memang tak boleh pergi .....

saja jawab kasar...saja nak kamu faham...setiap hari ada lah hari istimewa buat kita berdoa..

dalam ria..apa lagi dalam duka...kepadanya lah kita panjatnya segalanya agak kita sentiasa terbimbing dan tidak tersasar dalam beribadah...

alhamdulillah..kejam aku ada kebaikan..

No comments: