Friday, July 30, 2010

kadang kadang

seronok sangat sampai tegang muka dek ketawa dari pagi sampai petang di pejabat...setiba di rumah otak yang tadi terang boleh jadi berserabut...dengan leter orang ini dan anak anak yang melaung laung macam tarzan carik jane di dalam rumah yang kecik..

dan kadang kadang....teringin sangat bungkus baju..ambik bas pergi jauh dan hilang resah gelisah buat sementara waktu

aku pernah sekali nekad berbuat begitu...tapi bila duduk di setesen bas bangang yang mungkin muncul satu jam lagi yang memang tak faham ketengangan hati aku memberi aku peluang untuk berfikir

...terlintas si bongsu dengan memang sifat tidak mukalaffnya..ria sungguh beliau

...terlintas suami yang kuat bercerita itu ini pada aku ...

....terlintas anak sulung ku yang kuat tergelak walau pun tawar sungguh lawak aku

..dan terus aku heret beg besar ini balik kerumah kerana aku tahu aku tidak boleh gembira duduk jauh dari mereka ....biarlah malam ini aku peluk hiruk pikuk dengan penuh keselambaan...

lantak lah...asal mereka semua di depan mata aku...

No comments: