Tuesday, August 26, 2008

apa nak jadi..DIA lebih mengetahui

Senang sangat…

Luah kan jer perasaan tak ikut akal , cakap apa saja sesedap mulut, guna pulak bahasa memaki maki dan mencarut..

Kita pun di golongkan sebagai ahli politik.

Kalau dulu orang politik tu kerja nya nak membantu, memaju, menyedarkan, angkat ke satu darjah kehidupan yang lebih tinggi buat masyarakat…

Tapi sekarang..sapa ada kuasa…banyak lah nak untungnya...

Dalam makhamah pun boleh kita buat keputusan …bukan tak ada menarik tali…kalau besar dosanya makin besar lah talinya nya yang di tarik..

Berdosa kalau cakap pakai mulut tak pakai bukti..tapi tu ler yang di ketahui sekarang ni

Sekarang orang dah malu nak mengaku dia ni orang umno, malu sebab orang umno ni pengertiannya buruk sekali..lebih buruk dari penzina tegar..kalau di ketahui orang…setempat malu ler…nak keluar rumah pun malam malam orang tak Nampak..nak gantong bendera umno..baik lah gantong bendera jepun depan rumah..macam tapi tak serupa..

Aku tak nak mengata parti lain..sebab dulu mak ayah aku orang umno..aku tak ambik peduli pun halo rang orang pkr…atau pun pas..sebab depa tak menyumbang lagi masa tu..

Dulu orang orang umno sekitar tempat mak bapak aku tinggal..cukup di hormati..ada jer anak anak yang cemerlang..mereka lah yang bersusah payah mohon kan kita biasasiswa ..kenyang dah aku makan biasiswa..bukan aku sorang..dalam keluarga aku jer ada 4 orang..bayang kan lah keluarga keluarga lain..aku ingat lagi dapat duit dari orang umno tahun 70an dulu..ujian penilaian aku boleh lah..dapat aku 15 ringgit duit pertama aku dapat dari kerajaan…seronok..allah sahaja yang mengetahui…

Kalau ada jer duit duit kerajaan bagi..dapat jer mak bapak aku merasa…macam macam subsidi mak bapak aku dah telan….

Mungkin aku ketinggalan zaman..tapi..aku sedih..yang macam macam bentuk parti yang tumbuh ni aku tak mengerti untuk apa mereka bangkit…kalau nak kata umno tu silap..kenapa tak tegur..kalau kata umno tu makan duit..sapa lak yang pilih.kalau kata umno ni lahanat..sapa lah yang jadi lahanat...tapi biasalah perangai manusia..rumput seberang tu lebih hijau dan enak..nak perbaiki yang lunyai..makan kurun..

Biarlah..semua pun orang islam…kalau tenggelam pun sesama islam gak..aku akur..

Aku pun tak tahu nak buat apa..nak berdoa pun..aku rasa…belum ada rasa rasa lagi..

No comments: