Saturday, August 16, 2008

Apa agaknya rasa kita

Kalau memang kita ni orang yang benar benar mengikuti aliran politik, sekarang saat ini, kita dapat membuka mata seluas luasnya. Suara suara lebih kuat dari dulu. Pembangkang lebih banyak bersuara dari penyokong.

Namun Pembangkang atau Penyokong, masih aku perhatikan dua duanya. Kini makin jelas, yang menghentam dengan keras dan membalas dengan lembut, dua duanya caturan politik belaka.

Hilang nafsu aku kepada kedua duanya, jauh di dalam hati, siapalah yang dapat mengembalikan maruah Melayu dan Islam di Malaysia ini.

Kalau banyak perkara lain dapat ku telan, tapi semalam ketika Saiful Bahri mengangkat sumpah dengan alquran menyebabkan aku hilang, hilang pertimbangan di dalam arus politik negara aku sendiri.

Dalam banyak banyak perkara, cara islam yang ini aku rasa tak kena langsung. Mungkin aku tak pakar dalam perkara ini, tapi banyak lagi caranya sebelum kita menyerah terus dengan menggunakan alasan yang terlalu absurd.

Entahlah..mereka pakar politik...sudah kah agaknya mereka membuat solat sunat istihorah sebelum memutuskan untuk menggunakan cara ini ?

Entah lah...aku pun makin tak tahu..

Seri

No comments: