Thursday, March 24, 2011

cakap cakap pasal bangsa aku yang melayu yang layu

oooh...penceramah dari kelantan lagi ke
iye kalau ada 30 penceramah di jemput kat kampung aku ni tiga suku ada lah dari kelantan
kenapa tanya sebahagian ahli surau..dah pengerusi suraunyer oran kelanta dan kenal orang orang dari sana..di ambil nyer lah..
kan kita duduk kat selangor..bising sorang kariah lagi
kenapa tak ambik orang selangor
mahal ..orang selangor ramai yang jadi celebriti penceramah..
ooooh....

tetapi..ada pulak
amik orang kelantan..kan orang kelantan warak warak orangnya..
muntah darah pun boleh aku
orang melayu aku..lihat warak orang kerana pakainnya dan dari negeri mana
mari
kata aku
kita ambik setiap anak kelantan yang hilang diri dan kita banding kan pula dengan anak selangor

hish orang melayu aku..
tak sedar sedar..
bangsa melayu tu tak kira mana datangnya..ramai yang layu layu belaka

meh tengok dalam universiti pula
aduiyai..
kalau gini lah keluarnya mahasiswa...boleh ranap bangsa melayu aku
tak ada etika..aduiyai..dan lebih dari setengah begitu...
2 kali alahai..aku jadi kelu

mereka bangsa aku..aku dari bangsa ini dan kami ramai yang layu

No comments: