Sunday, November 7, 2010

kerja keras

hari ini bertembung dengan budak muda yang tengah merenung aku yang mengangkat buku sebelum aku hilang masuk ke bilik karel..semasa aku keluar dia bertembung sekali lagi dan dia tersenyum lagi...banyak ye kak buku...

aku menjawab ringkas..belum jumpa apa yang akak nak...dan aku balas senyum..tapi aku berhenti dari meneruskan langkah sebelum hilang masuk ke bilik...

ringan mulut aku bertanya...awak pun pelajar separuh masa ke..

ye kak..jawabnya ..

di mana aku bertanya..

UM kak...baru tahun satu...

akak pulak..dia pulak bertanya..

akak tahun tiga..hari ini hari terakhir untuk semester ini untuk akak berada di perpustakaan ini..januari esok..baru masuk balik..nak raikan semester break..aku sengih..

letih ye kak...

whoops..aku pesan..jangan ada letih, jangan ada putus asa...

letakkan dalam hati dari hari ini dan saat ini...aku akan kerja keras..sampai..habis...

jangan ada masalah keluarga menghalang..terutama ...masalah perasaan...lemparkan...

aku senyum...dan mula melangkah semula ke bilik karel...aku hanya ada 7 jam lagi..sebelum perpustakaan ini tutup...aduiyaai...

No comments: