Wednesday, November 17, 2010

apa kamu berani

yang pegangan politik kamu apa ?

bukankah sekarang zaman bertengkar

sedangkan kata kawan saya, di bawah bendera manakah akan kita berdiri di padang mahsyar nanti

tidak pun ada sedikit pun sandarannya yang kita perlu mengagungkan parti politik kita yang kita sendiri tidak banyak tau jika hanya berada di tebing gelanggang

pesan arwah ayah

"politic is dirty" dan ayah sudah pun lama pergi

entah apa agaknya yang bernyala nyala di dalam perut aku

kisah politik amat dekat dengan jiwa aku, benci benar aku akan fanatiknya orang kepada parti hingga jadi buta perbuatan dan sikap

makin aku tahu makin aku tak mahu tahu

tapi aku pesan pada kawan yang sangat negatif , takkan berubah walau 1000 tahun lagi,

namun aku percaya, nak mengubah sesuatu belum tentu boleh di lakukan dalam 10 dekad, namun sejarah membuktikan, sudah banyak perubahan perubahan politik boleh berlaku

selagi ada orang yang bernafas dan bersifat macam aku selagi itu lah usaha untuk menyatukan kawan berlainan percaya tetap di lakukan

tak siapa yang benar benar betul kecuali Allah dan Rasulnya

No comments: