Saturday, August 14, 2010

Rasa rasa aku di bulan takwa ini

apa yang dapat aku raih dari ramadhan ini, sebagai orang yang mahu menafsir akan bulan takwa di ertikan sebagai hari hari beribadah, dari tempoh hari pertama aku atur agar hari yang aku lalui dengan penuh kesabaran, ketekunan dalam ibadah, perjalanan hidup harian yang aku applikasikan dengan mendahulukan Islam semata dan ini rasa ideal bagi setiap muslim

makan jadi menu utama dalam hidup anak anak aku, aku sederhanakan dengan sajian aku, tiada yang mewah dan tiada yang berlebihan, bila merintih lapar kata aku, lapar itu hanya satu dari banyak rasa yang perlu kita ada di dalam bulan ramadhan, lapar itu mengajar kita bersabar, bertimbangrasa dan bersyukur

keluarga aku, aku ajar dengan lebih melembutkan lidah, mengutamakan perlakuan yang berteraskan perjalanan hidup islam walaupun terlalu compang camping namun aku tetap berusaha meletakkannya sebagai pokok utama agenda agenda yang di lalui di pikul dengan tawaduk dan aku masih lagi memegang tali tali janji, ini juga janji janji aku supaya keluarga lebih bersabar dan bertenang tenang bila bercakap kerana keluarga itu lah yang terdekat di hati mereka dan keluarga lah tempat mereka bertenang tenang

aku juga tempatkan dekat di sudut hati aku perasaan rindu pada ibu, dan ayah dan ibu mertua awal awal lagi aku memanjat doa dan aku harap di perkenankan allah doa doa aku buat mereka mereka yang aku sayangi yang telah pun di ambil pergi dan sesungguhnya aku juga akan menyusul kemudian


dan ini baru RAMDHAN YANG KETIGA


p.s. tak suka guna huruf besar..rebellious dalam bahasa..

No comments: