Sunday, June 6, 2010

bila agaknya tuhan akan makbulkan doa ku yang ini

masih terngiang ngiang bila Dr Huzaimah bercerita tentang masalah bumiputera aka orang islam di sabah, kesian mereka, untuk mencari orang yang pandai ugama sangat payah di sana, ada lah seorang bangsa indonesia yang mengajar mereka sedikit asas ugama islam, cara sembahyang, halal dan haram sedikit sedikit, surau mereka juga daif, yang sedihnya tanah wakaf perkuburan orang islam juga tiada.

Dr bersama sahabat yang pergi ke sana mengumpul duit dari kawan kawan yang ada dan berusaha mendapatkan sekeping tanah untuk di jadikan tanah wakaf bagi perkuburan orang islam.

sedih sungguh...Dr seorang perempuan boleh kuat untuk membuat perkara sebegitu...Ya Allah panjangkan lah lagi usia Dr. Tunggulah bila aku siap belajar nanti aku ingin menyertai Dr.

Aku hairan apa terjadi pada kerajaan yang bising ya amat amat ingin memperjuangkan nasib bumiputera dan orang orang melayu.

gempak sungguh mereka di pekan..1 malaysia sana 1 malaysia sini tolong lah perhati yang sini sikit orang orang di pendalaman

sanggupkah aku korbankan keluarga aku untuk kelantangan suara aku ini..

sanggupkah kekasih aku memlepaskan aku pergi untuk bertabligh begitu jauh

apakah akan di kabulkan doa aku oleh tuhan untuk menyertai Dr ?

No comments: