Friday, June 11, 2010

ayah

hari ini hari aku teringat ayah...sikit pun tak bersabit dengan hari ayah yang akan di sambut bulan ini..tapi sebab aku terima sekali keputusan semester aku..

kalau ada ayah..dia lah yang paling seronok..sebab seingat aku..sejak aku tadika lagi..segala pencapaian aku..ayah lah yang paling sibuk...

setiap kali aku cemerlang..aku kongsi dengan ayah..dan ayah cukup bangga dengan aku..
mahu tidaknya..aku bekerja sebagai kerani pun bangganya macam aku jadi engineer atau pun pilot..aku tau teringin sungguh dia..anaknyer menjadi pilot...

aku tahu ayah lah yang mencorakkan aku jadi sebegini berani...lantang bercakap dan..dan cukup suka membaca..

ayah sentiasa percayakan aku..sentiasa bakar keberanian..sentiasa bercerita tentang kecemerlangan kecemerlangan orang orang berjaya..

aku kerap di lintasinya dengan memberi aku peringatan dan peringatan walaupun sudah lama ayah pergi..

dia lah yang suruh aku bersabar bila nakhoda ku hilang kemudi..

dia lah yang tegas dalam membiarkan aku memilih apa jua yang aku suka..

dia suka aku membuat kesalahan dan beringat dari kesalahan..cara dia membesarkan aku ..dengan ketegasan yang aku sendiri tidak faham....

malam ini..aku sangat rindukan ayah..

No comments: