Saturday, April 24, 2010

workshop doktor jawi

gila keputusan yang aku buat, tulat salah satu paper final aku, aku tetap tahu aku ingin di perkenalkan semula dengan huruf huruf jawi, terlalu teringin mengikuti kelas jawi, malah di sebut pulak dengan kelinik dr jawi, tentu lah banyak pesakitnya..sudah tentu aku salah seorang yang tenat,...Uztaz Azman Ahmad, malah editor untuk kamus jawi dari DBP sekarang jadi lecturernya, alhamdulillah, masuk saja dah ria dengan keringanan penerangan Uztaz tentang huruf jawi, setiap kali habis di terangkan kami kena buat ujian, cukup 5 ujian Uztaz akan menyambungkannya pula semula...

gila fikir aku, buku PEM belum aku sentuh, tapi sudah aku tengok minggu ini, kemudian di tambahkan lagi kerana seronoknya memperolehi ilmu jawi, esok aku nekad untuk hadir lagi ...penting bagi aku melengkaplan ilmu jawi ini..PEM boleh tunggu...tapi aku khuartir..sangat sangat...tapi aku tetap akan pergi esok...getus aku..

aku ingin berkongsi di sini ....hadirlah..sesiapa yang ingin memperbaiki bahasa jawinya perlu datang..90 peratus peserta terdiri dari guru guru agama...dan fasih dengan tulisan jawi...namun..90 peratus juga yang masih silap...

tulisan jawi berera baru...memudahkan kita membacannya ...40 syarat pendita Zaaba di kemaskinikan sehingga tinggal 20 sahaja...dan setelah satu hari suntuk ....aku makin faham..mengapa ada va, pa, fa, dan letak mana kaf dan qaf...alhamdulillah aku tambah lagi satu ilmu sebelum pulang...

ku letakkan blog Uztaz Adnan semoga sesiapa yang berminat bolehlah menghadiri klinik dr jawi...Blog: http://ibnuahmadalkurauwi.wordpress.com - orang batu kurau tu...

1 comment:

Ustaz Abdul Manan Ali alMerbawi. said...

untuk mengatahui the real doktorjawi sila layari laman web www.doktorjawi.com