Friday, April 16, 2010

lebih sedap dari cokelat


kadang kadang benda yang tersedap kita hilang punca, seketika aku ingin menjamah sarapan pagi tanpa ingin berkongsi kerana aku terlalu lapar, namun detik hati kecik aku berkata, lebih lazat jika di kongsi, aku menenung tiga ketul kuih di dalam piring, aku terpandang rakan ku yang duduk di rumah sewa yang sudah tentu belum sempat menjamah apa apa kerana aku tahu dia terpaksa berada di pejabat seawal awalnya kerana ada mesyuarat, aku tegur, lalu ku hulur piring kuih aku yang belum lagi di jamah oleh aku, dia membalas dan tersenyum, "terima kasih kerana mendengar doaku", aku memang tak sempat bersarapan dan sangat lapar sekali....

alhamdulillah..aku mendengar doanya..dan aku rasa kuih ku yang paling sedap yang aku jamah hari ini...betul lah..benda yang di kongsikan itu lebih sedap rasanya kerana berserta RahmahNya..

No comments: