Tuesday, July 22, 2008

Perasaan

Salam Semua,

Masuk semester dua ini, ada sedikit perbezaan, mungkin banyak juga jika di renungkan dalam dalam. Keceriaannya tak sama, keseronokkannya tak sama, keghairahannya juga tak sama.

Kalau dulu hari pendaftaran, bari hari menanti suami datang masuk meminang tapi semester kedua di mulakan dengan anti climax yakni mengadap iclass, anti klimakxnya di sebabkan kekucar kaciran yang berlaku di hari tersebut. Yang mengajar tak berapa pasti yang belajar pula makin keliru.

Masuk hari seminar pertama, sakit migrain pula menyerang dari pagi hingga ke petang. Suasana dalam kelas yang panas menambah sakit kepala. Panadol yang di telan juga tidak memberi sebarang kesan.

Tambahan pula 2 mata pelajaran pertama, ya allah, penuh dengan data data yang begitu laju di bincangkan menyebabkan hati bertambah celaru dan otak semakin bingung.

Pulang sahaja ke rumah yang ku cari adalah bilikku. Bilik yang menenangkan dan yang menyamankan.

Kesian anak anak, tak lebih dari 10 perkataan yang terpacul dari mulut untuk menanyakan khabar mereka untuk hari itu. Masing masing makin akur ibunya tak banyak waktu seperti dulu.

Esoknya, di pejabat, aku masih lagi lemah dek hentaman migrain. Pagi pagi Isnin ini lagi aku di arahkan mengadap ketua jabatan ku, macam macam yang di arahkan aku perbuat dan secepat mungkin pula jawapan yang perlukan di serahkan kepadanya.

Minggu ini, bagai menduga 150% kesabaran dan kewarasan aku.

Aku harap esok makin tenang.

Seri

No comments: