Saturday, February 23, 2013

Marketing Communication

ada kawan yang belum gred mohon pertolongan aku untuk "Marketing Communication" seingat aku, ada beberapa pecahan untuk score marketing communication - tahap satu untuk paper apa apa pun kita kena tahu beberapa teori penting dalam Marketing ...(Communication theory kalau korang tak hapal tahap semester ini susah nak masukkan marketing theory, jadi sebahagian marketing tu ada relation dengan communication theory) jadi pada tahap satu, quiz, individual assignment juga mid term, fokus kepada marketing theory dan penglibatan communication dengan marketing theory Pada tahap 2, kita sudah tahu bagaimana theory communication untuk menjual, walaupun didalam sini masih ada relations dengan advertising, personal selling, kita kena tahu bagaimana theory ini dikembangkan untuk memajukan sesuatu perniagaan, services atau apa sahaja. Products, Price, Place dan Promotions...sudah ada didalam kepala hotak kita untuk dikembangkan Pada tahap 3, assignment group mesti berdasarkan perkara sebenar dalam situasi benar untuk menjual barang atau service atau apa sahaja... maka jika kefahaman kepada ketiga tiga peringkat ini...sudah mampan...pepereksaan apa juga mampu ditempuhi... seperti saya..saya masih ingat apa yang perlu saya lakukan setiap kali saya perlu market untuk kerja saya..produk, price, place dan promotion sentiasa akan dipraktikkan didalam alam pekerjaan... go luck you all..

1 comment:

Unknown said...

hai..... Saya ikhwal.
Tulisan kamu bagus untuk substansinya.
cuma kerapihannya masih kurang.
Selamat blogging...