Saturday, February 4, 2012

English Language pembelajaran dalam gaya dan nada Bahasa Melayu

Aku bercita cita untuk mengajar anak anak melayu atau malaysia yang lemah bahasa inggeris dalam nada dan gaya bahasa melayu.

Siapa yang mengikuti aku akan tahu aku ada seorang anak (OKU)..dalam sangat lemah dalam pembelajaran (sakit demam panas semasa umur 6 bulan).

Dia sangat berminat dalam bahasa inggeris tetapi susahnya untuk dia faham bahasa itu dengan pembelajaran gaya dan stail bahasa inggeris.

Cuba kita capai buku Grammar...bagaimanalah anak aku yang separuh tahu dalam bahasa malaysia untuk belajar bahasa inggeris...

oleh itu aku akan guna cara aku dan gaya aku mengajar bahasa inggeris dalam nada dan gaya melayu supaya dia faham dan fasih pula menggunakan bahasa inggeris kerana sudah dapat di fahamkan akan cara cara bahasa inggeris berfungsi.

Doakan aku ye agar berjaya.

No comments: