Wednesday, March 17, 2010

teringat ibu

kenapa agaknya tiba tiba di pintu lif terbayang wajah ibu, aku teringat kisah ibu merajuk dengan aku

eta dah tak mahu bawa ibu pergi shopping, ngadu ibu pada kaklong

aku terpaksa menjawab dengan kaklong, ibu sakit kaklong dia tak sekuat dulu, tak sampai hati aku

bawakanlah aje suruh kaklong

dulu, makro cheras menyediakan troley sepanjang 5 kaki untuk di letak barang, aku ingat lagi..ku suruh ibuku duduk dan di sorong oleh suami aku...itu lah hari terakhir aku bershopping dengan ibu..dan dia sakit sangat, kalau tidak jangan harap dia akan duduk di atas troley

itu hari terakhir ibu sihat

dan 5 bulan lepas itu ibu pergi selamanya

aku teringat ibu menahan sakit dan duduk di troley

aku teringat aku bertanya beberapa kali di rumah dan ibu angguk

aku teringat kami pergi ke hospital dan hospital membiarkan ibu di troley sehingga ibu suruh balik

aku teringat ibu gagah diri lawan sakit

aku teringat mak sudah tidak dapat menahan sakitnya

aku teringat ibu merangkak ke bilik kerena tak sudi buang air di tilam

aku teringa ibu lempar pampers kerana tak sudi di buat bagai budak kecik

aku tersiksa

aku tersiksa dengang kenangan ini

aku rindu...hanya yang kehilangan ibu yang tau apa yang melanda aku sekarang..


alfatihah ibu aman lah ibu di sana..

No comments: