Saturday, December 5, 2009

satu lagi langkah

selepas peristiwa kejam itu, pandangan aku pun berubah, ketika aku melayan amarah yang terpancar dari kalbu, aku puas sangat, tapi pabila aku melihat anak aku menutup mukanya dan dengan perlahan umpama berbisik , mama kenapa, mama kenapa, aku kemudian sendiri jadi sedih melihat diri aku.

perlukah aku berubah sikap,

bukankah segala kejadian itu telah di timbang akan kekuatan aku

mudah aku menukar sikap dan perinsip yang aku bina bertahun tahun lamanya

peristiwa kejam itu selayaknya berhikmah pemangkin, pemotivasi bukannya menukar aku jadi sahabat akrab syaitan, aku amuk apa sahaja yang aku ingin amuk, hari ini hari terakhir aku menjadi sahabat syaitan

aku bersalah dengan anak anak aku yang tetap menurut kan kata kata gila aku, mereka sebahagian perjuangan hidup aku, mengapakah mereka jadi mangsa unggul aku, mereka patut di sayangi, di fahamkan bukan jadi pemampan letusan emosi aku,

maafkan ibu

No comments: