Wednesday, September 15, 2010

agaknya lah

berbalik kepada ramadhan dan shawal...dua bulan ini adalah bulan ibadah...

berpuasa 30 hari sarat dengan ibadah ibadahnya..dan shawal di sambung pula dengan satu kewajiban mohon maaf dan memanjangkan sillaturahim di teguhkan dengan puasa 6

tu kesah tauhid...dan tak ramai yang ambil peduli...kut lah

sebab rata rata yang aku nampak juga dapat rasa mereka sangat gembira...terlepas dari belenggu ramadhan..

macam iblis..

sedangkan ramadhan itu lah..bulan yang teramat rahmatnya kepada umat manusia..aku kena heboh hebohkan di sini..sebab aku tau ada juga kenkawan yang singgah dan membaca di sini..

tolong lah kabarkan pada kawan.kawan..kita ni orang islam...hiburkan lah diri macam orang orang islam juga..

yang ada anak..asuh lah bagi pandai sepandainya dan ambil alih rancangan tv kita yang dapat mengasuh ramai lagi minda mereka

cuba bagai tau aku..adakah bulan shawal ni bulan mati..bulan orang mampos..tapi 3 drama tv yang aku tonton..semuanya mampos..apa mesej yang hendak di sampaikan..

dahlah tak di terangkan pada umat islam yang menonton bahawa shawal adalah bulan kemenangan di mana setelah kita bersungguh sungguh dengan penuh sedar memohon maaf dan bertaubat dan berdoa dan berperibadi mulia moga di ampunkan...kita moga menang pulang sesuci kain putih bila doa di makbulkan..taubat di terima..fitri tu maknanya fitrah kita ...pulang ke asal..pulang sebersih bersihnya..

agaknyalah..mereka dah tak heran tentang dosa..pulak pahala...apa ...apa tu semua..

No comments: